Copan Ruines - Reisverslag uit Copán, Honduras van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu Copan Ruines - Reisverslag uit Copán, Honduras van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu

Copan Ruines

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

14 Juni 2008 | Honduras, Copán

Hey luitjes

Hoe gaat het daar in Nederland. De oranjekoorts zal nu wel op volle toeren zijn. Gisteren zaten we nog in de bus toen er werd afgetrapt. Aan de grens bij Guatemala en Honduras was er een klein cafeetje en daar zagen we een oranje t-shirt. Wij renden uit de bus en gingen naar de wedtrsijd kijken. Ik heb de eerste helft bijna helemaal gemist. De eerste 30 minuten zaten we in de bus en bij aankomst moesten we met de paspoorten naar de douane. We waren gelukkig net op tijd klaar om de tweede helft olledig te zien. Toch wel handig als iedereen de wedstrijd wilt zien. Het geeft echt een extra sfeer. En dan ook nog eens 4-1. Unbelieveble.

Nou gisteren zijn we na een lange lange reis aangekomen in Honduras. eerst moesten we naar het vliegveld van Guatemala, want een meisje is gerepatrieerd. ze had een voedselvergiftiging en dat in combinatie met hyperventilatie is niet echt fijn. Haar mentale toestand was niet goed.
In e midaag zijn we aangekomen in Copan Eerst nog een rondleiding door het dorp en toen met zijn allen uiteten.
Vanmorgen zijn we naar de Maya ruines geweest. DAt was heel erg indrukwekkend. Het staat er al 2000 jaar. Sommige steles zijn echt goed bewaard gebleven en de tempels ook. Hier zijn ze nog een beetje klein, mar over een paar dagen ga ik naar Tikal en daar zijn ze 2 of 3 keer zo groot. Die verhalen wat mijn klasgenoten in elkaar hebben gezet zijn ook erg interessant.

Morgenvroeg vertrekken we weer en dan gaan we naar Rio Dulce. Daar zien we de andere groep ook weer en zijn we 2 nachten bijelkaar. Aangezien er een aantal jarigen zijn deze week hebben we een feestavond. Ik heb er zin in.

Dit is mijn verhaal tot nu toe. Bedankt voor alle lieve berichtjes. Doe iedereen de groeten en to de volgende keer maar weer.

• 15 Juni 2008 - 15:31

Jan En Rosita:

Hoi Daan,
    Ja de oranje koorts heeft toegeslagen de vermoedelijke tegenstander is Rusland of Zweden afwachten. Zijn allebei te verslaan. De wedstrijd was wel goed maar neit zo goed als tegen Italie. Ziet er goed uit waar je nu komt natuur en cultuur. Geniet er maar van Gr Jan en Rosita

• 15 Juni 2008 - 20:14

Armand En Desire:

Hey Danielle,

Blij om te horen dat het allemaal leuk is wat je beleeft. Hier is het ook wel gezellig met het voetballen. Voor de rest erg druk aan het inpakken en spullen aan het kopen voor het nieuwe huis. De tijd gaat nu snel, nog 2 weekjes en we zijn grootgrondbezitters hahaha. Op 1 juli om 14.00 uur zitten we bij de notaris. Doe voorzichtig en geniet nog van alle mooie dingen.
    Groetjes Desire en Armand

• 19 Juni 2008 - 08:48

Barbara:

hahah ja daan de Oranje Koorts is echt heel heftig hier ! echt leuk en heel gezellig

wat ontzetten leuk dat je de wedstrijd hebt gezien bij de grens echt geweldig ! have fun en be safe