Ik bevries hier - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu Ik bevries hier - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu

Ik bevries hier

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

26 April 2006 | Nieuw Zeeland, Queenstown

hello tou guys,
Het vriest hier enorm Ik heb het echt koud Ik heb nu een t-shirt, trui, dik fleece/wollen vest en mijn zomer jas (tegen de regen) Een paar dagen geleden is het echt dramatisch veranderd s'nachts is het echt erg je word gewoon wakker van de kou. Je hebt een hete douche nodig om te ontdooien Niet normaal Ik hoop dat ik er snel aan wen, want dit duurt nog twee en een halve maand.
Na Ch.ch zijn we naar Lake Tekapo gereden. Dat is een super blauw meer Op die dag had ik een Wwoof baan voor ons geregeld in Waipiata. dat is zo'n klein dorp het is niet eens in de Lonely Planet beschreven. Het was een hostel voor fietsers. ze blijven maar 1 dag en dan fietsen ze weer verder Het hostel ligt op de route van een track van 150 km. Ik heb een stukje daarvan gereden 2 1/2 uur Dat is even wennen als je 3 maanden niet meer op een fiets hebt gezeten. Maar ja het zit in mijn bloed Dus piece of cake haha

Het is daar echt super mooi Ik weet dat ik steeds hetzelfde schrijf maar het is echt waar Ik heb steeds het gevoel dat ik de Lord of the Rings film zit Ongelofelijk Je staat s'morgens op en ziet in de verte de bergen en voor de rest is er niets Gewoon totaal vlak en je hoort alleen de vogels fluiten en een paar schapen blaten als het mooi weer is is het fantastisch, maar toen veranderde het weer. Niet zo leuk, maar ja hoort erbij
oh ja om de schapen kom je niet heen Je ziet ze overal Laats reden we door een bergpas en opeens staan er duizend schapen voor ons Echt duizend ik heb ze niet geteld maar we stonden zeker een half uur stil We probeerden steeds rustig door te rijden en na een tijdje lukte dat wel
Vandaag zijn we vertrokken uit Waipiata met het plan om naar Dunedin te rijden. Onderweg was het natuurlijk de hele tijd aan het regenen Hetzelfde als de afgelopen 2 dagen. Onderweg was de weg al een beetje ondergelopen Maar als je voorzichtig verder reed ging het goed Tot we op een punt kwamen dat er een aantal auto's stil stonden. Daar konden wij dus echt niet doorheen Je kon niet het einde van de weg zien. Een man zei dat we het beste een andere weg konden nemen We probeerden die en die was ook ondergelopen Bij een benzinestation gingen info vragen Daar hoorden we dat de weg naar Dunedin totaal was afgesloten vanuit elke richting Hte beste was om naar het noorden te gaan. We moesten dus dezelfde weg weer terug rijden Het is niet zoals in Nederland dat je via een andere weg een kortere richting kan kiezen Nee je moet helemaal omrijden. We hebben toen maar besloten om naar Queenstown te rijden, want daar tussenin was niks Het was een lange dag reizen. Morgen gaan we naar Invercargill. Dat is helemaal in het zuiden. We kunnen slapen bij familie van ons eerste Wwoof baantje Komt dat even goed uit. We krijgen daar weer superveel info over waar we naartoe moeten gaan Er is 1 probleem zijn keuze is heel erg duur
Oh ja ik kan niet zoveel berichtjes mailen, want soms zit ik in the middle of nowhere zonder Internet. Dus gaat een beetje moeilijk Alles gaat nog steeds supergoed
Annie superbedankt voor het adres van Tante To Ik hoop dat ik de familie kan vinden. Iedereen kent elkaar hier, want het is zo klein Dus het moe lukken
Groetjes Liefs Danielle

  • 26 April 2006 - 10:52

    Rachel:

    waauw het landschp van LOTR. HIhihi je kon zeker geen schaap meer zien he:P, zelf ben je het grootste schaap :P:P. Hihihi ik geloof dat ik alvast moet gaan wegrennen hahaha. Ik ben toch weer aardig he met mijn leuke opmerkingen. Maar ik ben weer weg doedoei liefs Rachel

  • 26 April 2006 - 14:00

    Jan En Rosita:

    Fijn dat alles supergoed gaat gewoon doorgaan.Wen jij maar aan de kou wij wennen weer gauw aan het wat warmer worden. 4 dagen zon 4 dagen regen. maar ja de tempratuur woordt al beter de verwarming hoeft nu niet meer de hele dag aan. En de tuin begint ook weer zomers uit te zien binnenkort er weer wat kleur in doen en we kunnen weer vrolijk vooruit.Blijf niet te lang in de Middle of nowhere.Anders horen we te lang niks hahaha. Als we buiten zitten met 25 graden denken we wel aan jou dat jij dat met dekens en de jas aanhebt. grapje tot gauw Jan en Rosita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Daniëlle

weer opnieuw naar een nieuw avontuur. lees er alles over vanaf 3 juni

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 21078

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Lekker treinen

03 Juni 2008 - 25 Juli 2008

Guatemala

02 Februari 2006 - 18 Juni 2006

Down Under

Landen bezocht: