2 weken vakantie in mijn jaar vakantie - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu 2 weken vakantie in mijn jaar vakantie - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu

2 weken vakantie in mijn jaar vakantie

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

06 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Hier een bericht uit Hokitika Mijn thuisbasis voor 2 en een halve week. Vanuit het huis kan ik genieten van de zee Overdag is het warm maar s'avonds erg koud Ze hebben geen cv dus krijg ik vanavond geleerd hoe ik de open haard aan moet maken.

Eerst mijn verhaal van de afgelopen paar dagen. Afgelopen woensdag hebben we Dunedin verlaten en zijn we snel naar het noorden gecrossd Lange uren in de auto met veel bochten Je wordt na een tijdje een beetje misselijk, maar je kan altijd blijven genieten van het uitzicht.
Na Dunedin kwamen we aan in Wanaka. Ons hostel heette Wanaka Bakpaka Grappig he Het ligt aan Lake Wanaka Schitterend uitzicht met bergen op de achtergrong. Onderweg hebben we een aantal foto's gemaakt van bergen die in een meer weerspiegelen Je ziet dat niet zo vaak dat een meer zo rustig is Je ziet geen verschil tussen de echte berg en het meer.
De volgende dag zijn we naar Fox Glacier gereden We zijn gisteren naar de gletsjer geweest Daar kreeg ik de schok van mijn leven Er stond een bordje langs de weg: Hier was de gletsjer in 1995. Dat was meer dan een kilometer dan waar die nu is. Echt ongelogelijk. Ik hoop nog steeds dat ik het verkeerd heb gelezen en dat het 1895 is. Daat kan je echt goed zien wat global-warming doet. Je kon niet echt dicht bij de gletsjer komen want 1 1/2 week terug heeft het veel geregend en dan is het gevaarlijk. Er zijn dan veel watervallen. Hilda wilde de berg beklimmen en vroeg of ik meewilde gaan Ik zei dat is veel te gevaarlijk Dus ben ik niet gegaan. Zij is wel gegaan. Onderweg kwam ze een paar gidsen tegen met een groep. Die waren ook niet zo blij. Ze kon makkelijk een rots of een stuk ijs op haar kop krijgen. Gelukkig is er niks gebeurd. Toen ik de hele tijd stond te wachten, kwam de zon te voorschijn. Opeens brak er een groot stuk ijs van de gletsjer af. dat gaf me toch een lawaai.
Daarna zijn we naar Franz Josef gletsjer gegaan. Daar kon je een stukje dichterbij komen, maar je kon niet op het ijs staan. Dat vond ik wel jammer.
Nu zijn we een heel stuk in het noorden dan een paar dagen terug. Je voelt echt dat het hier een stuk warmer is. Ongeveer 17 graden. Het is dus te koud om in de zee te zwemmen.

Ik ga weer aan het werk. Ik kan nu meer op Internet komen om te chatten. NL tijd is s'ochtends tot en met 13.00 of 14.00 uur Ligt eraan hoe laat ik naar bed ga. Dit gaat pas in op maandag of dinsdag. Ik weet niet precies wanneer Colleen en Ray naar Sydney gaan.
Groetjes veel liefs Daan

• 06 Mei 2006 - 08:32

Rosita:

De Franz Josef hoogte ligt toch in Oostenrijk of niet waar ben je nou in Oostenrijk of in Nieuw/Zeeland.Grapje. Groetjes Jan en Rosita Oh Ja was Sisi ook op de Franz Joseph hoogte