House-sitting is tof - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu House-sitting is tof - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu

House-sitting is tof

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

15 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Hokitika

hallo allemaal
het is hier supermooi, rustig Je hoort allen de zee, maar het is hier ook super koud ja ik weet het ik klaag er veel over, maar het is zo. Ze hebben hier geen cv en s'nachts is het rond het vriespunt. ik heb gelukkig een electrische deken. Als je dan uit je bed moet bevries je. als je binnen in de keuken staat zie je je adem uit je mond komen ik heb de hele dag koude voeten Alleen als het overdag zonnig is kan je een beetje opwarmen. Gelukkig kunnen we een vuur bouwen in de open haard Anders was het echt erg.
de hele fag doen we niet echt veel Een beetje lezen en we hebben video's gehuurd. Want als het regent kan je niet echt veel doen.

De dieren hier zijn echt super verwend. als je ze eenmaal doet aaien zit je er de hele dag aan vast. wat ook irritant is. zit je lekker voor het vuur maken ze de deur open Dan gaat alle warmte natuurlijk weg.
de drie geiten spannen echt de troon Nooit gedacht dat ze zo slim konden zijn. We moeten ze met brood in hun hok lokken en dat ging de eerste tijd goed Tot twee dagen terug We hebben 3 keer geprobeerd om ze erin te krijgen. Ze hebben het grapje door Jammer genoeg. w hebben ze buiten gelaten het regende de hele nacht en dan gaan ze meestal gekke dingen doen Gelukkig niks gebeurd. Gisteren met pijn en moeite 1 geit de leider van het zooite in het hok kunnen lokken. Vanmorgen was hij er al uit en het hok zat nog op slot Hoe hij dat heeft gedaan weet ik niet Waarschijnlijk eruit geklommen Ben benieuwd of ze morgen nog erin zitten
De hele dag heb ik hout gesprokkeld Dat is de enige bezigheid dat we moeten doen en we hebben het huis schoongemaakt. Was ook wel nodig Ik snap niet dat ze in dit land niet weten wat schoonmaken is
nou zijn jullie weer up to date. Zaterdag komen de mensen terug en we gaan maandag verder reizen naar het noorden. begin juni zijn we op het Noord-eiland
Tot de volgende keer maar weer
Groetjes danielle

  • 15 Mei 2006 - 09:47

    Rosita:

    Nou dat klinkt bijna als vervlogen jaren lijkt wel of ik mijn moeder over vroeger hoor praten.Oma zei wel altijd dat het gezond slapen was in een koud bed.Zullen we daar een verwarmingswinkeltje beginnen.Hebben we misschien een gat in de markt gevonden. Leuk dat je je zo met geitjes kan amusseren toch.Geniet van uitzicht en waar wij allemaal gek van zijn van de zee tot de volgende keer maar weer gr Rosita

  • 16 Mei 2006 - 19:49

    Yvonne:

    Hallo Danielle,
    ik heb je moeder gezien, die natuurlijk alweer koffie zat te leuten bij de lahaye samen met oma. Morgenavond komt ze op bezoek met alvast 1 video van jou.Goed Nieuws, per 15 juni kan ik op emmastaete in Hoensbroek met een 0-uren contract aan de slag, om te wennen en evt. naderhand als verzorgende te gaan werken. poeh poeh, wie had dat gedacht. Heel veel groetjes en ik laat je moeder morgen je nog wel een bericht typelen....

  • 17 Mei 2006 - 12:54

    Gaston:

    mijn adres is stationstraat 22 6361bh nuth hier schijnt de zon 23 graden voor de rest gaat alles zn gangetje

  • 22 Mei 2006 - 16:52

    Elise:

    Hahaha leuk verhaaltje! alsof je een boerinnetje bent met al die dieren.
    trouwens nog een leuk nieuwtje.heb vrijdag gesolliciteerd voor een nieuwe stage en ze hebben me aangenomen! goed he! ik mag dus mijn eindejaarsstage gaan doen in groep 6/7!! majah dat is pas in November dus tegen die tijd laat ik je wel wat weten! verder zijn nu de laatste lootjes van school..nog ongeveer 2/3 weken en dan de toetsweek maar dat ga ik makkelijk halen! en over 49 dagen vertrek ik al met het vliegtuig naar KOS! ben ik iets dichter bij jou in de buurt...AHUM....hahaha!!
    als het goed is ben je nu op wegnaar het noorden, laat maar snel weer horen waar je bent!
    Groetjes Elise

  • 22 Mei 2006 - 16:59

    Elise:

    Oh ja nog iets!
    kun je het WK wel meekrijgen! omdat je toen wel het schaatsen hebt kunnen volgen..Niet dat we zo ver komen dit jaar maar het is toch wel erg leuk en spannend!
    hier wordt het weer een feestje met het voetbal, gaan we weer gastoeters kopen haha!!
    maar als je het niet meekrijgt dan plaatsen we wel een reactie met de uitslagen oke?

    XxX Elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hokitika

Daniëlle

weer opnieuw naar een nieuw avontuur. lees er alles over vanaf 3 juni

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 21088

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Lekker treinen

03 Juni 2008 - 25 Juli 2008

Guatemala

02 Februari 2006 - 18 Juni 2006

Down Under

Landen bezocht: