Bijna het einde van het Zuideiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu Bijna het einde van het Zuideiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu

Bijna het einde van het Zuideiland

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

23 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Picton

hallo lieve mensen,
Daar ben ik weer. Ik ben nu in Picton Dat is in het noorden van het zuideiland. Vanuit hier vertrek ik naar het Noordereiland, maar nu nog niet Eerst nog even naar het westen en kijken waar Abel Tasman Nieuw Zeeland heeft ontdekt. ik heb net een mailtje gekregen van ons eerste Wwoof-erjob. Ze missen ons heel erg en willen dat we nog een keer langs komen voordat we naar het noorden gaan. Dat gaan we straks even bespreken, want we willen ook het noorden zien natuurlijk. Gisteren zijn vertrokken uit Hokitika. We hebben daar een supertijd gehad. Ze maken daar place-mats, onderzetters, matten voor buiten enz. De stenen verzamelen ze op het strand voor hun huis. Het is echt heel erg mooi Hilda en ik hebben ieder een place-mat
gekregen. Echt superlief. Het is een uniek product en alles wordt met de hand gemaakt. We hebben afgelopen weekend nog even geholpen.
Hier in Picton hebben ze een Nederlandse bakkerij. Ik ben benieuwd Het is nu dicht en de gordijnen zijn gesloten. Dus ik kan niet even daar binnengluren. Vandaag heb ik in de supermarkt ook NL produten gezien, maar erg duur. Ze hadden stroopwafels, hagelslag enz. Misschien koop ik het later als ik er echt zin in heb.
Elise je bent me voor geweest Ik wilde alle voetbal liefhebbrs vragen om me zo eel mogelijk te informeren over het WK. Ik proneer zoveel mogelijk te zien. ik heb alleen een aantal problemen. De wedstrijden zijn hiet middenin de nacht, De meeste mensen en hostels hebben alleen maar 3 tot 5 zenders en daar is geen voetbal op. NZ is niet op het WK. Ze zijn wel geinteresseerd. maar het wordt moeilijk. Misschien kan ik de eerste poule-wedstrijden niet zien. alleen maar de belangrijkste en vanaf de kwart-finale. Ik heb er al over nagedacht om een wereldradio te kopen en daar de wedstrijden volgen. Ik heb wel het schema en de tijden. Laatst was de champion Leagua finale. ik was vroeg opgestaan en via het nieuws kreeg ik soms berichtjes door. Barcelona heeft gewonnen echt te gek
Nou dat is weer genoeg leesmateriaal. De groeten veel Liefs daan xxx

  • 23 Mei 2006 - 14:48

    Rosita En Jan:

    Nou je hoeft niet te treuren over het voetbal Nederland komt niet ver Klaas Jan Huntelaar blijft thuis de beste spits van Nederland.Die Hollanders zitten ook overal. misschien hebben ze ook vla uit limburg.Nou maar weer veel plezier en doe voorzichtig Gr Rosita en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Daniëlle

weer opnieuw naar een nieuw avontuur. lees er alles over vanaf 3 juni

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 21094

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 06 Juli 2011

Lekker treinen

03 Juni 2008 - 25 Juli 2008

Guatemala

02 Februari 2006 - 18 Juni 2006

Down Under

Landen bezocht: