Terug bij de Bradleys - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu Terug bij de Bradleys - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Daniëlle Haasteren - WaarBenJij.nu

Terug bij de Bradleys

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

30 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Na lang beraad hebben we besloten om toch terug te gaan naar de Bradleys.
We hebben na Picton erg veel gereden. Eerst naar het noordelijkste punt van het Zuideiland (tot waar je met de auto kan komen) Het is een vogelreservaat en we waren erg laat Dus konden we niet meer gaan lopen. De volgende dag hebben we 1 1/2 uur gelopen in het Abel Tasman Park Schitterende uitzichten Je kan hier ook een 3 tot 5 daagse trek maken Dan loop je door het gehele park en kom je aan de andere kant uit. Je moet dan echt met iemand anders afspreken dat ze je komen ophalen Anders sta je daar en moet je weer terug lopen Niet zo plezierig haha
Het is een lang stuk rijden naar AkaroaDus hebben we dat in 2 etappes gedaan Aan het einde van de eerste dag hadeen we ingecheckt in een hostel Nadat we hadden betaald gingen we even rondkijken Nomaal hebben we altijd goede hostels Dus dachten we dat het nu ook zo zou zijn Niet dus De keuken was vies en ze waren alleen maar videospelletjes aan het spelen Heel erg koel We liepen terug naar auto en Hilda zegt Ik hoop dat je je comfortabel voelt in de auto, want ik ga niet terug voordat we gaan slapen. Of zullen we ons geld terug vragen en ergens anders inchecken Ik zei: Dat kunnen we niet maken, maar ik wil hier ook niet blijven. We zijn ons geld terug gaan vragen. Het was een Aziatische jongen en hij zei alleen Oke,oke,oke. Dat was makkelijk
We gingen verder op zoek naar hostels maar ze waren vol of we konden ze niet vinden. UIteindelijk zijn we verder naar het zuiden gereden en het begon al donker te worden Het was anderhalf uur rijden en onderweg zijn geen straatlantaarns zoals in NL. We hadden dus alleen grootlicht. Er waren ook veel trucks en een aantal plaatsen waar ze aan de weg zijn het werken We hebben het overleefd en hebben ingecheckt in een knus hostel met 14 bedden. Heerlijk geslapen en de volgende dag doorgereden naar Akaroa. We wisten dat de Bradleys niet thuis waren en dat de deur open zou zijn Ze sluiten hier nooit de deur of de auto Niks. ze wonen best afgelegen. Na de lunch pakten we onze spullen. Het voelde echt alsof we weer thuis kwamen Heerlijk Lekker rustig Alleen het geluid van de vogels. Na een tijdje stonden er opeens een koppel voor onze deur en zeiden dat ze wilden inchecken in het appartement Daar wisten wij niks van. Hilda had ze naar het appartement gestuurd en na een minuut stonden ze weer voor onze neus. Het appartement was niet schoon en het bed was niet opgemaakt. We belden Wendy op en zij dacht dat ze voor de volgende week hadden geboekt Niet dus Wij dachten dat we een rustige dag zouden hebben, maar we moesten het appartement schoonmaken en de mensen tevreden houden. Boodschappen halen want ze hadden ook het ontbijt geboekt. Alles moest organisch zijn. Dus we moesten de meusli in de oven bakken met noten en seeds. De volgende dag vroeg op en het ontbijt serveren. Erg royaal: fruitsalade, muesli, crassoints, ei met bacon tomatn en champions. Ze hadden heerlijk gegeten Alles wat over was, was voor ons Het was inderdaad heerlijk. In de middag kwamen de Bradleys thuis. s'Avonds zijn we naar de bios geweest Als bedankje Jammer genoeg is dit een klein plaatsje en er was geen DaVinci Code Misschien gaan we in Wellington naar die film. Is het een aanrader?
Morgen gaan we dan echt naar het noorden en donderdag nemen we ferry naar het Noordeiland. De Bradleys vragen nu al of we niet langer kunnen blijven Ze gaan 10 juni op vakantie naar Frankrijk en op zoek naar een huis daar Dan ga ik ze zeker opzoeken
Vandaag krijgen we een afscheidsdiner en ze kunnen lekker koken. Nou dat was me weer een verhaal Ik heb nog 5 weken om het Noordeiland te bezoeken Ik hoop dat dat genoeg is
Liefs Danielle

• 30 Mei 2006 - 12:59

Armand & Desiré:

Hey Daan
    Heb je alle kilometers bijgehouden die je tot nu toe gehad hebt? zou wel benieuwd zijn naar het eindtotaal. Je maakt echt leuke dingen mee, echt alsof je een boek leest. Heb je niet een beetje heimwee of heb je daar geen tijd voor met al die mooie dingen??
    Kan ik je op je hotmail ook gewoon een mail sturen? kijk je daar ook nog wel eens op?
    Heel veel lieve groetjes
    Armand en Desiré

• 30 Mei 2006 - 16:05

Jan En Rosita:

Als je weer thuis bent volgend jaar maak je me dan ook zo een lekker ontbijtje of liever brunch.De een vindt de DaVinci code een geweldige film en de andere weer niet dus ik ben bang dat je dat zelf moet zien. Er is uit de kerk wel veel over gesproken.Veel liefs Jan en Rosita